Vi søger en kommunikationsmedarbejder / sprogmedarbejder / oversætter:  tysk - dansk 


KORT OM JOBBET

Til en start et deltidsjob, som gerne hurtigt skal blive et fuldtidsjob. Det forventes, at det ske i takt med, at corona krisen slipper sit tag.

Løn efter aftale.

Tiltrædelsestidspunkt er pt. ikke helt afklaret. Vi afventer udviklingen i forhold til corona restriktionerne i udlandet.

Forventet arbejdssted: Århus


Ansøgningsfrist: 4. juli 2021.

BEMÆRK:
Dette jobopslag er ikke offentliggjort på virksomhedens egen hjemmeside, fordi den søgende virksomhed pt. har spærret adgangen til egen hjemmeside/webshop i forbindelse med indlæsning af produktdata og test af funktionalitet.

 
KORT OM VIRKSOMHEDEN
Boxandparts ApS - Cvr nr. 26698243
 
Virksomheden er pt. ved at lægge sidste hånd på et helt nyt tiltag i form af en webshop med 50.000 - 100.000 varenumre, som indledningsvis skal lanceres på det danske marked og derefter hurtigst muligt skal ekspandere til det europæiske marked. Hovedvægten er indledningsvis lagt på det nordiske og det tyske marked.

Bag virksomheden står personer med mere end 20 års erfaringer indenfor e-handel og webhosting.

Virksomheden har siden 2002 arbejdet med IT- og telekommunikation, men har nu besluttet at ændre hovedaktiviteten til e-handel.

I forbindelse med Covid19 pandemien har virksomheden valgt at lukke sit fysiske kontor i Århus og har efterfølgende udelukkende afviklet driften fra hjemmearbejdspladser.

Forventningen er at virksomheden snarest kan genetablere drift fra en fysisk adresse i Århus. En kombination af fysisk tilstedeværelse og hjemmearbejde kan eventuelt komme på tale fremadrettet.

I takt med at restriktionerne ophæves og efterdønningerne efter corona pandemien aftager, vil virksomheden skulle udvide sine aktiviteter.

Der arbejdes desuden på at etablere en afdeling, som skal løse forskellige typer af rådgivnings- og konsulentopgaver for private virksomheder. 


HVORDAN ER DU SOM ANSØGER – NOT!

Vil du gerne være virksomhedens blæksprutte?

Så kan vi desværre ikke bruge dig – søg heller et job hos Den Blå Planet eller på tallerkenen i en fiskerestaurant.


Er du altid omstillingsparat?

Så kan vi desværre ikke bruge dig – vi magter nemlig ikke selv at være i et evigt forandringskaos. Vi gennemfører kun nødvendige forandringer.

 

Kan du godt lide at nå "milestones"?

Så kan vi desværre ikke bruge dig – kør hellere en tur på motorvejen.

 

Er du en person, som ser dig selv som agil eller bruger af ord som "scrum" og "new public management"?

Så kan vi desværre ikke bruge dig – du burde i stedet arbejde på at få nedgraderet dit ordforråd.


Kan du godt lide at have mange bolde i luften?

Så kan vi desværre ikke bruge dig – vi har hverken brug for cirkusartister eller håndboldspillere.


Vil du gerne have et job, der tager dig på en spændende personlig rejse?

Så kan vi desværre ikke bruge dig – ring i stedet for til FDM og bestil en kør-selv-ferie.

 

Er du en kliché maskine, som fylder dine jobansøgninger og din hverdag med indholdsløs new speak?

Så kan vi desværre ikke bruge dig – spild ikke din og vores tid med at sende en ansøgning - med mindre du har humor og med et smil på læben kan genkende ovenstående fra andre jobopslag.


MEN HVORDAN ER DU SÅ?

Grundlæggende skal du selvfølgelig besidder nogle kompetencer, som er brugbare i forbindelse med de opgaver, der skal løses i vores virksomhed.

Du er en person, som er dedikeret til sproglige detaljer - en der kan løse de sprogrelaterede opgaver, som vi ikke selv er kompetente til at løse.

Du har været på arbejdsmarkedet i en længere årrække og kommer måske fra undervisningssektoren eller fra et job i en eksport- eller importvirksomhed.

Vi har et ønske om at udbrede vores forretning til det europæiske marked med det tyske og svenske marked som første prioritet. I den forbindelse skal der oversættes produktbeskrivelser og løbende udarbejdes diverse tekster til online markedsføring og webshop.

Endelige vil der være være behov for kommunikation med udenlandske samarbejdspartnere og kunder - både skriftligt og verbalt. Der er brug for en person, som kan bistå ledelsen i diverse forhandlingssituationer med tyske virksomheder.

Desuden skal du gerne kunne bistå ledelsen, når der opstå behov for at foretage informationssøgning i forhold til virksomhedsrelateret lovgivning i Tyskland.

Du er en person, som er kompetent  til at løse disse opgaver.

Da én af vores kommende samarbejdspartnere er en stor tysk koncern, forventer vi, at der her primært skal kommunikeres på tysk.

Du må meget gerne beherske tysk og eventuelt svensk på et højt niveau – både i skrift og tale.

Du har dansk som modersmål.

Du har kendskab til kultur og samfundsforhold i Tyskland.

Du har erfaringer med forskellige former for elektronisk formidling og online mødeafholdelse.

Du er god til at kommunikere med modtagere med forskellige forudsætninger.


HVAD KAN VI TILBYDE DIG?

Vi kan tilbyde dig et job, uden en eksotisk engelskklingende titel, som kun har til formål at kamuflere jobbets manglende kvaliteter og skabe en illusion om et indhold, der ikke eksisterer.

Et job, der kan bestå af både kedelige og ensformige opgaver, men også opgaver, som forhåbentlig kan udfordre dine sproglige kompetencer.

Virksomheden forventer at skulle producere et betydelig antal produkt- og instruktionsvideoer til Youtube på relevante europæiske sprog – en opgave som du eventuelt også kan være med til at løse.

En arbejdsplads hvor vi ikke lever for at arbejde, men arbejder for at leve. Vi har kun ét liv.

Et job uden rejseaktiviteter, der inkluderer en dykkerferie til Maldiverne – allerhøjest en tysk messe eller virksomhedsbesøg hos leverandører i Østeuropa.

Kagespisning og sociale firmaarrangementer kan sporadisk forekomme.

Kollegaer som er modne, søde og rare.

Et godt og hyggeligt arbejdsklima.


Har vi med ovenstående endnu ikke formået at afskrække dig, så saml en død krage op, fyld lommerne med pludder og find din ged.

 

Din ansøgning med vedhæftet cv sendes til job@slejpner-security.dk.
Du vil fået en mail med en bekræftelse på, at vi har modtaget din ansøgning senest 24 timer efter modtagelsen.

Skriv venligst BOXANDPARTS i emnelinjen.

Venligst undlade at ringe til os - til gengæld er du meget velkommen til at sende en e-mail, hvis du brænder inde med et spørgsmål.

Kun ansøgninger sendt på e-mail vil komme i betragtning.

 

 

 

 


 
HJÆLP

 Kontakt
 Fjernsupport

SLEJPNER SECURITY
 
Lystrupvej 21 B
8240 Risskov
+0045 6012 7332
 
CVR: 25508912